Go slow... - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Susanne Dijkhorst - WaarBenJij.nu Go slow... - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Susanne Dijkhorst - WaarBenJij.nu

Go slow...

Door: suus

Blijf op de hoogte en volg Susanne

28 Januari 2010 | Mexico, Mexico-stad

Hallo lieve allemaal,

Daar zit ik dan weer, terug in Mexico. Waarschijnlijk het (één na) laatste berichtje van mij in dit dagboek.

Na mijn vorige verhaaltje zijn we de bus ingestapt voor de reis van Antiqua naar Flores. Wederom een kort nachtje, want om 06.30 uur werden we bij de bus verwacht...Onderweg een lunchstop bij Rio Dulce en om de lange busrit een beetje te onderbreken zijn we daar ook nog even lekker een stukje gaan varen. Aldaar zagen we de eerste tekenen van onze reis richting de Caribische zee; dat beloofd wat! Aan het einde van de middag aangekomen in Flores, gelegen op een eilandje in een meer. Daar werden we - vanaf ons balkom van de hotelkamer - getrakteerd op een prachtige zonsondergang! ´s Avonds lekker gegeten en redelijk op tijd onder de wol gekropen, want de volgende dag ging het wekkertje wederom vroeg (05.00 uur!). We brachten een bezoek aan Tikal, een prachtig tempelcomplex gelegen midden in de jungle. De omgeving was adembenemend en we hebben veel dieren gehoord en gezien: verschillende soorten apen (o.a. brulapen), vogels (o.a. toekans) en kaaimannen. Zelfs nog even geschommeld in een lian (maar Tarzan helaas niet gezien ;) ). ´s Middags hadden we vrije tijd en aangezien we ons inmiddels begaven in gebied met tropische temperaturen hebben we een duik genomen in het meer. Ahhh, dit is vakantie!

Volgende dag helaas weer de bus in en dit keer zouden we Guatemala gaan verlaten. Het afscheid viel zwaar, maar de beloning maakte alles goed...Belize! Een heel ander land dan wat we tot dan toe gewend waren. Dit land beschouwd zichzelf als Caribisch gebied en niet als Midden-Amerikaans land. Dit is dan ook het enige land in dit continent waar Engels gesproken wordt i.p.v. Spaans. Ook de mensen zijn totaal anders: donkere mensen waaronder veelal ´Rasta man´ met dreadlocks. De reis liep voorspoedig, dus we waren wat te vroeg bij de boot die ons van Belize stad naar een eilandje in de Caribische zee zou brengen: Caye Caulker! Wow, direct bij aankomst keken we onze ogen uit...wat een paradijsje! Zodra we voet aan wal zette werden we gewezen op de lijfspreuk van de mensen op dat eiland, GO SLOW! Optimale onthaasting. Ik zou jullie graag wat foto´s willen laten zien van deze plek, om jullie een idee te geven van hoe het hier was, maar helaas gaat dat niet lukken. Ik vrees dat ik de sfeer niet in woorden kan overbrengen, maar het was in één woord fantastisch. Wij kamen aan rond 15.30 en zijn direct in onze bikini geschoten om een duik te nemen in het helder blauwe water. Na de plons neergestreken in een strandbar aan het water en daar tot 19.00 uur aan het bier gezeten. Vervolgens richting een restaurantje geslenterd, BBQ chicken gegeten en de avond afgesloten in een Reggae bar. De volgende dag voor ons doen uitgeslapen (07.30 uur) en op ons gemakje naar een bar geslenterd voor een ontbijtje. Zelfs de Beliziaans manier van goedenmorgen is hier heerlijk: Morning love... Onderweg gelijk even een snorkelexcursie geboekt voor die dag. Om 10.30 uur stapten we aan boort van speedbootje met Carlos aan het roer. Hij zou ons in zo´n 4 uur naar de 3 mooiste snorkelplekken brengen en ons daar kennis laten maken met de wondere onderwaterwereld. Voor de kust van Belize ligt het op één na grootste reef van heel de wereld (na Greet Barier Reef, Australië). Bij de eerste stop zwommen er direct haaitjes en enorme zoeloe-vissen rond de boot, waardoor Margot zuchte: Mijn god, waar ben ik aan begonnen... Maar het was het super! Al snorkelend aanschouwden we verschillende vissen, een schildpad, haaien en zelfs gigantische pijlstaartroggen (ja, inderdaad: de roggen die de alombekende Steve Irwin fataal werden...). Deze roggen, met een ´spanwijdte´ van zo´n 2 a 3 meter, heb ik zelfs geaaid. Zwaar onder de indruk van dat alles zetten we om 14.30 uur weer voet aan wal. ´s Middags en ´s avonds nog even optimaal genoten van de relaxte sfeer en van dit prachtige paradijsje, want de volgende ochtend moesten we helaas alweer afscheid nemen :(

Vanochtend vroeg dus weer vertrokken uit Belize en ruim een uur geleden aangekomen in Playa del Carmen, Mexico. Onze laatste stop van de reis. Dit plaatsje aan de kust is enorm toeristisch, iets wat we deze reis niet gewend waren. Ik ben ontzettend blij dat ik heb mogen kennismaken met de mooie kanten van Mexico en Guatemala en niet alleen dit stuk wat behoorlijk vergelijkbaar is met de Salou´s van Europa. Maar goed, er is ons verteld dat het strand prachtig is en de barretjes en disco gaan ongetwijfeld voor nog een paar laatste fantastische avonden zorgen. Nog 3 nachtjes en dan moet ik weer afscheid nemen van dit leven, dit land en de mensen die ik hier ontmoet heb. Nog maar even niet aan denken...

Ik ga er snel een eind aan breien, want het is tijd om een hapje te gaan eten en ons vervolgens in het nachtleven te gaan storten ;)

Dikke knuffel voor jullie allemaal en tot snel!

• 28 Januari 2010 - 07:22

Dijkies:

o o o de laatste dagen, gelukkig heb je onderweg nog wat familie gezien (brulapen)zodat je vast kan wennen aan de thuiskomst,,wij zitten gelukkig ook in een tropische luchtstroom kans op 20 cm sneeuw dit weekend geniet nog ff verder xxxjes van de buurtsteeg

• 28 Januari 2010 - 07:25

Paps En Mams:

deze keer een reactie van mn gsm want netwerk ligt plat. We zijn jaloers op je belevenissen maar zien je zondag ook weer graag terug. Je reiskeuze was dus heel goed! Nu naar bodybalance bij Hoenderdaal. Veel plezier en xxxx

• 28 Januari 2010 - 08:23

Kaat:

Suus, wat klinkt het allemaal heerlijk zeg... zucht...
    Dit moest ik misschien ook maar eens gaan doen. alleen dat vroege opstaan elke keer staat me een beetje tegen ;-)
    ben reuze benieuwd naar de foto's!!

X Kaat

• 28 Januari 2010 - 09:15

Marjolijn:

Geweldig!! Geniet nog even van de laatste daagjes.... dank je voor de prachtige verhalen. Ik waande mezelf net even op dat iddylische strandje. Heerlijk.
    Kus!

• 29 Januari 2010 - 08:54

Sonja:

He Suus, geniet nog even want dan zit het er weer op, of is misschien al zo als je dit leesst.....tot snel, X

• 29 Januari 2010 - 09:18

Teun En Ida:

Geweldig wat je mee maakt.
    Geniet er nog even van.
    Goede terugreis.
    xxx

• 29 Januari 2010 - 17:13

De Overburen:

dit wordt nog heeeeeel lang nagenieten voor je van deze geweldige reis.Wij hebben genoten van je verslagen.
    Fijne,voorspoedige reis en tot gauw.

• 30 Januari 2010 - 15:13

Truus:

Ik proef de sfeer van naar huis gaan bij jou, (help!).Het was geweldig om van je reis belevenis mee te kunnen genieten en ik zou zeggen blijf goed op jezelf letten en een goede terug reis. vele groetjes van Joop en Truus.

• 02 Februari 2010 - 21:01

De Kooitjes:

Ha die Suus
    Lekker verhaaltje weer hoor, drink je niet teveel meid,een in de familie is genoeg hoor.Goede terug reis.

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Mexico, Guatemala & Belize

28 Januari 2010

Go slow...

22 Januari 2010

Dansen op de vulkaan

17 Januari 2010

¨Wat benne we uit hé...¨

13 Januari 2010

Na regen komt zonneschijn...

09 Januari 2010

Mexico, Mexiiiiiiiiccoooooo!
Susanne

Reizen is een absolute passie! Alle hectiek van het Nederlandse leven achter me laten en 100% genieten van nieuwe ervaringen. Je laten overweldigen door het mooie van andere plekken, mensen en culturen. Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar al het onbekende van de wereld! Reizen is voor mij ook deels teruggaan naar de basis. Het simpelweg zijn en alle dingen die je meemaakt optimaal ervaren. Ik kom tijdens het reizen regelmatig op plekken waar mensen veel minder welvarend zijn als in Westerse gebieden, maar oh zo gelukkig lijken te zijn met wat ze wel hebben. Het zijn die plekken die mij steeds weer doen beseffen dat rijkdom niet zit in materiaal maar in jezelf en de mensen om je heen. Pura vida!

Actief sinds 23 Juli 2012