Na regen komt zonneschijn... - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Susanne Dijkhorst - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn... - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Susanne Dijkhorst - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn...

Door: suus

Blijf op de hoogte en volg Susanne

13 Januari 2010 | Mexico, Oaxaca

Ola chica's en chico's,

Hier een teken van leven vanuit Oaxaca (uit te spreken als Wachaka). Ik sta achter een laptopje van een reisgenootje, met op de achtergrond het geroezemoes van enkele reisgenootjes die staan te genieten van een Mexicaans biertje. Dat geeft denk ik al een goed beeld van de sfeer hier ;)

Waat was ik gebleven...Onze 3e en laatste dag in Mexico-City hebben we 's ochtends een bezoekje gebracht aan het archeologisch museum. De reis daar naartoe was wel erg speciaal: al lopend over de grootste doorgaande weg in de stad. Het was namelijk autovrije zondag! Heel bijzonder, mensen die al (hard)lopend, fietsend of skelerend over de straat gaan. En dat terwijl je normaal gesproken al je leven waagt bij het oversteken! Maar goed. Museum was leuk, gaf een goed beeld van de Mexicaanse geschiedenis. En halverwege braken tot onze verbazing de eerste zonnestraaltjes door! 's middags nog door het grootste park daar geslenterd en aan het einde van de middag de op één na hoogste toren (43 verdiepingen) van de stad beklomen (nou ja, gewoon met de lift...) met een prachtig uitzicht als beloning. De stad ademde gelijk een hele andere sfeer zonder de grijze lucht en regen, dus dat was erg leuk.

Gister de 1e lange reisdag. 's Ochtend om 8 uur in de bus. Om 11 uur een eerste stop in Puebla, waar we in een half uurtje kennimaakte met de echte Mexicaanse sfeer. Veel kleurrijke gebouwen en een centraal plein (Zocalo) waar van alles gebeurd. Snel weer in de bus om de reis voort te zetten. Onderweg maken we kennis met het uitgestrekte, steeds droger wordende landschap van Mexico, wat redelijk vergelijkbaar is met wat ik in Amerika gezien heb. Na de lunch nog 1 korte stop voor een fotomomentje: de zo kenmerkende cactussen! Om half 6 aangekomen in Oaxaca, waar we snel het centrum gingen verkennen en gezellig met de groep gegeten hebben. Het hotel hier is heel sfeervol, maar wel wat minder luxe dan in Mexico-stad. We waren verwend daar!

Vanochtend weer vroeg de bus in om een bezoekje te brengen aan de ruïnes van Monte Alban. 's Ochtend en 's avonds is het nog heel fris hier, maar rond het middaguur is het - uit de wind - heerlijk toefen hier. En dat heb ik gemerkt. Een uurtje in de zon met een capuccino en gelijk verbrand. Vanmiddag hadden we vrije tijd en zijn we in groepjes nog even het stadje gaan verkennen.

Inmiddels is bijna 6 uur hier en na mijn lange verhaal ga ik me weer bij de groep voegen met een Coron in de hand. Wat hebben we het slecht hier...:)

Morgen wederom een lange reisdag: om 7 uur vertrekken we en we hopen 12 uur later aan te komen op de plaats van bestemming. Lange rit dus. Gelukkig zijn er maar weinig van dat soort dagen.

Lieverds, ik hoop dat in Nederland alles goed gaat met jullie en dat jullie niet al te veel last hebben van de sneeuw en de kou. Ik denk aan julie!

Liefs Xxx
Suus

PS: Oh ja, nog een kleine kanttekening. Voor degene die bang waren mij 'kwijt te raken' aan een Mexicaan...Don't worry! Echt knap zijn ze namelijk niet... ;)

• 13 Januari 2010 - 01:10

Dijkies:

hoi suus ben net thuis van mijn werk, ja dat moet ook gebeuren he de dames liggen lekker te knorren, leuk om weer wat te lezen gr van de buurtsteeg

• 13 Januari 2010 - 08:03

Henk De M:

Leuk om je blog te volgen. Volgens mij ga je een super vakantie tegemoet. Blijf schrijven! Leuke groep? Veel plezier gewenst vanuit Maarsbergen.

• 13 Januari 2010 - 08:08

Steef:

Hi Suus,

Je bent met je (donker)blonde haren en lengte vast wel opvallend daar! Maar helaas, die Mexicanen zijn inderdaad in het algemeen opvallend onaantrekkelijk... Hoe bevalt je reisgezelschap trouwens? Voel je je op je gemak? Liefs,Steef

• 13 Januari 2010 - 08:22

Sab:

Hi Suus,

leuk om je verhalen te lezen, ben jaloers op je ;-) !! Klinkt erg goed allemaal, ook met de groep volgens mij!

Enne, misschien in plaats van een Mexicaan een leuke rastafari in belize voor jou ;-))

Geniet er lekker van!

Liefs,
    Sab

• 13 Januari 2010 - 08:31

Kaat:

Geen aantrekkelijke mannen??? Das kak! ;-)
    Heb je ook nog wel een beetje vrije tijd, of is alles strak gepland? wel mooi hoor om zoveel te kunnen zien en wat heerlijk dat de zon is doorgebroken, ik benijd je!!

Kus Kaat

• 13 Januari 2010 - 10:39

Tuyo Padres:

Na een jaar hard werken begin je 2010 wel heeeel mooi en goed, lezen we. We bewonderen je regelmatige, uitgebreide en gedetailleerde reisverslagen. Leuk om te lezen dat je je vermaakt. Hier kan het de komende dagen gaan dooien, maar nu is daar nog maar weinig van te merken. Tuyo padres gaan morgen naar de Vakantiebeurs. FF chillen en shoppen. XXX.

• 13 Januari 2010 - 12:35

Truus:

Hoi Suus, Gezellig om weer wat van je prachtige vakantie te kunnen lezen en zo te lezen verveel je je eigen niet, geniet ervan en een dikke knuffel van Joop en Truus.

• 13 Januari 2010 - 13:05

Riet Dijkhorst:

Leuk weer wat mee te beleven Super belevenis voor jou.Hier is morgen een toertocht over het veluwe meer.dus WINTER.

• 13 Januari 2010 - 16:35

De Overburen:

Hi Suus,
    Hebben je reisprogramma gekregenvan je vader,na onze Mexico-tour in '94,kunnen wij je goed volgen,erg leuk,want via je reisverslag komt onze reis weer helemaal boven.wij blijven je volgen.Heel veel plezier en blijf genieten.
    Ad en Jose.

• 14 Januari 2010 - 10:51

Rene:

Hoi Susan,Laat die Mexicanen maar daar,anders blijf er niks voor ons over,ha ha.Maar die warmte mag je wel meenemen tzt.

Groeten Rene

• 15 Januari 2010 - 15:25

"CHEERS"!!!:

Klink als een leuke vakantie,Suus!!
    Groetjes van de "CREW"

• 17 Januari 2010 - 10:12

Sonja:

Hoi Suus, berichtje uit winters en nu nat Maarn. Klinkt allemaal super, je geniet volgens mij heel erg en dat is de bedoeling. Is het als onderdeel van een groep na een dikke week nog steeds uit te houden hihi? Groetjes en dikke kus.

Verslag uit: Mexico, Oaxaca

Mexico, Guatemala & Belize

28 Januari 2010

Go slow...

22 Januari 2010

Dansen op de vulkaan

17 Januari 2010

¨Wat benne we uit hé...¨

13 Januari 2010

Na regen komt zonneschijn...

09 Januari 2010

Mexico, Mexiiiiiiiiccoooooo!
Susanne

Reizen is een absolute passie! Alle hectiek van het Nederlandse leven achter me laten en 100% genieten van nieuwe ervaringen. Je laten overweldigen door het mooie van andere plekken, mensen en culturen. Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar al het onbekende van de wereld! Reizen is voor mij ook deels teruggaan naar de basis. Het simpelweg zijn en alle dingen die je meemaakt optimaal ervaren. Ik kom tijdens het reizen regelmatig op plekken waar mensen veel minder welvarend zijn als in Westerse gebieden, maar oh zo gelukkig lijken te zijn met wat ze wel hebben. Het zijn die plekken die mij steeds weer doen beseffen dat rijkdom niet zit in materiaal maar in jezelf en de mensen om je heen. Pura vida!

Actief sinds 23 Juli 2012