Mexico, Mexiiiiiiiiccoooooo! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Susanne Dijkhorst - WaarBenJij.nu Mexico, Mexiiiiiiiiccoooooo! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Susanne Dijkhorst - WaarBenJij.nu

Mexico, Mexiiiiiiiiccoooooo!

Door: suus

Blijf op de hoogte en volg Susanne

09 Januari 2010 | Mexico, Mexico-stad

¡Ola!

Om te beginnen wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie lieve reacties! Echt ontzettend leuk.

Hier dan mijn eerste berichtje vanuit Latijns-America. Heenreis verliep soepeltjes. Halverwege de reis, tijdens de tussenstop in Madrid al een groot deel van de groep tegen het lijf gelopen. Eenmaal aangekomen op de eindbestemming was er toch een kleine tegenvaller...REGEN! Dat geloof je toch niet :( Maar goed, ik ben met vakantie dus ook daar hoor je me niet over klagen (alleen stiekem).

Groep is erg leuk. De twee jongste zijn 23 en de oudste 66, lekker gevarieerd dus. Maar allemaal lieve mensen en aan humor geen gebrek. Ik slaap op de kamer bij Margot, een meisje van 23 uit Brabant. Kei gezellig!

Gister hadden we na aankomst in het hotel een half uurtje om bij te komen en zijn vervolgens direct te voet het oude centrum van Mexico-stad gaan verkennen. Mijn eerste indruk van deze stad is vooral erg chaotisch, maar ja dat kan ook niet anders in een stad met 27 miljoen inwoners! Echt een zooitje op de weg. De strepen die de rijbanen aangeven zitten er volgens mij meer voor de sier. Gister stond er zelfs een auto midden op een rijbaan stil om z´n band te vervangen...Het oude centrum was wel indrukwekkend met prachtige gebouwen. In de middag zijn we nog naar het Venetië van Mexico geweest. Is met lekker weer waarschijnlijk ontzettend gezellig, omdat hele families en vriendengroepen dan een bootje afhuren en zich met lekker eten en muziek lekker vermaken op het water. Met regen zit de sfeer er toch wat minder in maar een Mariachiband (geen idee hoe je schrijft...) wist de heupjes toch een beetje los te krijgen ;) ´s Avonds na het eten direct het bedje in, we waren echt gesloopt na zo´n lange eerste dag.

Vanochtend weer vroeg uit de veren, om acht uur werden we verwacht bij de bus. Opweg naar het bedevaartsoort van Latijns-Amerika. Na het zien van de maagd van Guadeloupe weer terug de bus in om door te reizen naar de eerste tempels van de reis: Teotihuacan. Erg indrukwekkend en de benen zijn nog steeds pijnlijk na de beklimming van de steile strappen...Maar eenmaal boven had je een prachtig uitzicht over het totale complex wat slechts 6% was van wat het ooit geweest zou zijn (de rest ligt nog onder de grond).

Morgen hebben we een relatief rustig dagje. We gaan een bezoekje brengen aan het archeologische museum en voor de rest zien we nog wel. Maandag vertrekken we richting het zuiden en hopen we de zon tegemoet te gaan.

Dit was het voor nu. Hoop jullie snel weer meer te vertellen over mijn belevenissen. Adios amigos!

Liefs, Suus

• 10 Januari 2010 - 08:08

Dijkies:

nou suus van het verhaal worden we al duizelig laat staan als je alles moet doen in 2 dagen, geniet van de reis en de zon hebben we per expressss opgestuurd gr van de buurtsteeg

• 10 Januari 2010 - 10:09

Steef:

Hi Suuske!
    Klinkt goed allemaal. Teotihuacan is inderdaad erg indrukwekkend. Kan me ook herinneren dat het beklimmen van die beide tempels wat spierpijn opleverde... Heel veel plezier en in het zuiden zal de zon vast branden!

Liefs, Steef

• 10 Januari 2010 - 10:16

Kooitjes:

Ha Suus,

Hopelijk idd de zon tegemoet, klinkt in ieder geval wel mooi en erg leuk, beetje zon is tog wel lekker meengenomen. Veel plezier nog!!

Fam Kooiman

• 10 Januari 2010 - 10:45

Mom En Dad:

Leuk om te horen dat het begin, muv de regen, goed is. Een leuke humoristische groep is natuurlijk erg belangrijk. Hier ligt er weer een beetje sneeuw bij, maar verder is alles prima. Veel plezier en natuurlijk XXX van de Sportlaan.

• 10 Januari 2010 - 12:10

Riet Dijkhorst:

Hoi Suus,
    Leuk man ,net je verhaal gelezen.Jammer regen,daar zijn wij net vanaf,daar zit je niet op te wachten denk ik.

• 10 Januari 2010 - 12:33

Joop En Truus:

Kei gezellig (!) dat we op afstand van je vakantie kunnen mee genieten.Ja, jammer van de regen maar na regen komt zonneschijn dat weet je gelukkig, nog heel veel plezier daar. Groetjes van Joop en Truus.

• 10 Januari 2010 - 14:00

Cindy:

hallo schwester! ben blij dat het allemaal goed is gegaan, en dat je veilig bent aangekomen. Jammer alleen van de regen! Maar dat komt vast ook weer goed! Hier valt de sneeuw nog steeds naar beneden en hebben we extreme temperaturen bereikt! Veel plezier nog en geniet! Dikke kus

• 10 Januari 2010 - 14:01

Cindy:

• 11 Januari 2010 - 07:29

Carolien:

He daar,

Het klinkt nu allemaal al goed! onwijs benieuwd naar de rest.

Hele dikke zoen!

Car en Pat

• 11 Januari 2010 - 14:54

Anke En Gerrit:

Dit wordt ondanks de regen in het begin vast een geweldige reis om nooit te vergeten. Geniet ervan met volle teugen !!

• 12 Januari 2010 - 08:19

Teun En Ida:

Hey Suus,
    Ik hoop dat inmiddels de zon is gaan schijnen, wij blijven je volgen.
    Veel plezier.

• 12 Januari 2010 - 14:50

Kaat:

Suus, direct al mooie verhalen, goed hoor!
    ook heel relaxt dat de groep leuk is, goed te horen! Geniet er lekker van en ik ben benieuwd naar je volgende avontuur!

Liefs kaat

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Mexico, Guatemala & Belize

28 Januari 2010

Go slow...

22 Januari 2010

Dansen op de vulkaan

17 Januari 2010

¨Wat benne we uit hé...¨

13 Januari 2010

Na regen komt zonneschijn...

09 Januari 2010

Mexico, Mexiiiiiiiiccoooooo!
Susanne

Reizen is een absolute passie! Alle hectiek van het Nederlandse leven achter me laten en 100% genieten van nieuwe ervaringen. Je laten overweldigen door het mooie van andere plekken, mensen en culturen. Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar al het onbekende van de wereld! Reizen is voor mij ook deels teruggaan naar de basis. Het simpelweg zijn en alle dingen die je meemaakt optimaal ervaren. Ik kom tijdens het reizen regelmatig op plekken waar mensen veel minder welvarend zijn als in Westerse gebieden, maar oh zo gelukkig lijken te zijn met wat ze wel hebben. Het zijn die plekken die mij steeds weer doen beseffen dat rijkdom niet zit in materiaal maar in jezelf en de mensen om je heen. Pura vida!

Actief sinds 23 Juli 2012