The day before... - Reisverslag uit Maarn, Nederland van Susanne Dijkhorst - WaarBenJij.nu The day before... - Reisverslag uit Maarn, Nederland van Susanne Dijkhorst - WaarBenJij.nu

The day before...

Door: suus

Blijf op de hoogte en volg Susanne

10 November 2011 | Nederland, Maarn

Lieve allemaal,

Ik heb even geduld moeten hebben, maar eindelijk is het dan zover: morgen vertrek ik naar Nepal! De Lonely Planet van dit land stond al sinds mijn verjaardag dit jaar in mijn boekenkast te pronken, dus het wordt hoog tijd om deze droombestemming om te zetten naar een (hopelijk) onvergetelijke herinnering :)

Dit keer ga ik wederom een poging wagen een reisdagboekje bij te houden. In eerste instantie omdat het mij helpt alle herinneringen aan de reiservaringen die ik ga opdoen nog lang levendig te houden, maar natuurlijk ook om jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn avonturen tijdens mijn reis!

Morgenochtend stap ik op de trein naar Brussel, om vanaf daar - via Qatar - door te vliegen naar Kathmandu. Ik sta te popelen om te vertrekken! Naast heel veel positieve zin zitten er toch ook wel wat nerveuze kriebels in mijn lijf. Deze reis vertoont namelijk weinig overeenkomsten met mijn vorige twee reizen, dus ik heb geen idee wat me te wachten staat. Ik heb helaas afscheid moeten nemen van mijn trouwe reismaatje, m’n oh zo geliefde roze koffer waarin ik m’n hele hebben en houwen kon meeslepen. Dit keer zal een gloednieuwe backpack mij vergezellen, waar slechts de helft van het gewicht in past... En ik ga voor het eerst kamperen op reis! Nou heb ik vroeger wel jaren kampeerervaring opgedaan in Oostenrijk, maar mijn handige vader knutselde een heus keukenblok en hanglampen in de voortent, dus of dat nou het goede vergelijkingsmateriaal is… betwijfel ik! :) Back to basic dus. En geloof het of niet, dat is nou juist de charme van deze reis waar ik als een blok voor gevallen ben. Zeg nou zelf, na het lezen van dit soort teksten kan je toch geen nee meer zeggen?!

“Tijdens de 2-daagse rafttocht over de Trisuli rivier kampeer je één nachtje langs de oever en val je omringd door de geluiden van de natuur in slaap. ’s Avonds wordt je beloond met een door koks bereide maaltijd, waar je langs de oever van geniet. Heel sfeervol.”

“Tijdens je reis maak je een trekking, begeleid door Sherpa’s. Een fenomenale ervaring! Vijf dagen lang is de stille Madi-vallei het decor voor je voetstappen. Je wandelt langs rijstvelden en snelstromende rivieren. Met een beetje geluk brengt een hangbrug je soms naar de overkant. Andere keren waad je door het water heen... Boven je rijzen de toppen van de Annapurna-bergketen op. In geïsoleerde dorpjes ontmoet je de in klederdracht gehulde Tamang en Garung-volken, die je met traditionele hartelijkheid in hun huizen ontvangen.”

Na de laatste maanden weer uren te hebben doorgebracht achter m’n bureautje op kantoor kijk ik enorm uit naar het ‘outdoorleven’. Lekker fysiek bezig zijn in een totaal andere – naar verwachting adembenemend mooie – omgeving. Ik ben benieuwd of het straks ook echt zo romantisch is als dat ik het me voorstel! Ok ik geef toe, de 5-daagse trekking zal af en toe een beetje afzien worden denk ik… Maar ik verwacht dat het uitzicht op de besneeuwde toppen van enkele achtduizenders van de Himalaya dat wel enigszins goed zal maken :)

Ben inmiddels behoorlijk nieuwsgierig naar alles: het land, de groep, het kamperen, de lange trektochten… Ik ga het allemaal beleven :) I’ll keep you posted!

Tot snel allemaal!
Knuffel, Suus

  • 11 November 2011 - 08:50

    Vader Gert:

    Vanmorgen mocht ik Suus om 6.30 wekken, samen met Corrie en Susanne ontbijten en om 8 uur naar NS Utrecht.
    Half uurtje later begon je avontuur pas echt. Een grote knappe meid met een nog grotere rugzak trok wederom de wijde wereld in. Nepal, aan de voet van de Himalaya. Suus, Corrie en ik wensen je een geweldige reis toe en een behouden thuiskomst. XXXX

  • 12 November 2011 - 18:25

    Sabine:

    Hey Suus,
    Dat is een mooi begin van het reisdagboek! Je gaat ongetwijfeld enorm genieten als ik de teksten zo lees. Je zult inmiddels al wel in Nepal zijn aangekomen, dus ben benieuwd naar je eerste "echte" verslag met de eerste indrukken van je reisgenootjes :). Geniet!
    Liefs,
    Sabine

  • 13 November 2011 - 14:39

    Sonja:

    Lieve Suus, laat het allemaal maar gebeuren en geniet van elk moment! kus

  • 13 November 2011 - 16:17

    Henk:

    wat ben ik jaloers op jou! Wat een te gekke reis. Geniet en ik blijf je volgen.

  • 15 November 2011 - 13:24

    Nien:

    Skattie!

    Ik doe het even in omgekeerde volgorde. Haha. Eerst op je tweede verhaal gereageerd en nu pas op deze :P

    Volgens mij heb je geboekt bij Riksja, of niet? Hebben wij toen ook gedaan voor Brazilië. Mijn ervaring is dat ze wel waarmaken wat ze zeggen. Het klinkt allemaal veelbelovend en heerlijk!

    En dat kamperen komt vast ook goed. Gewoon niet vergeten een rol toiletpapier mee te nemen en jezelf in drie lagen muskietennet wikkelen en jij bent helemaal voorbereid :P

    Geniet ervan meissie!

    Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maarn

Nepal

Recente Reisverslagen:

03 December 2011

Het aftellen is begonnen!

28 November 2011

Terug van weggeweest

20 November 2011

These boots are made for walking

14 November 2011

Heksenketel Kathmandu!

10 November 2011

The day before...
Susanne

Reizen is een absolute passie! Alle hectiek van het Nederlandse leven achter me laten en 100% genieten van nieuwe ervaringen. Je laten overweldigen door het mooie van andere plekken, mensen en culturen. Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar al het onbekende van de wereld! Reizen is voor mij ook deels teruggaan naar de basis. Het simpelweg zijn en alle dingen die je meemaakt optimaal ervaren. Ik kom tijdens het reizen regelmatig op plekken waar mensen veel minder welvarend zijn als in Westerse gebieden, maar oh zo gelukkig lijken te zijn met wat ze wel hebben. Het zijn die plekken die mij steeds weer doen beseffen dat rijkdom niet zit in materiaal maar in jezelf en de mensen om je heen. Pura vida!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 16454

Voorgaande reizen:

24 December 2015 - 25 Maart 2016

Samen 3 maanden naar Australië & Nieuw-Zeeland!

10 November 2012 - 02 December 2012

Patagonië

11 November 2011 - 04 December 2011

Nepal

04 Februari 2011 - 26 Februari 2011

Costa Rica, Nicaragua & Panama

07 Januari 2010 - 31 Januari 2010

Mexico, Guatemala & Belize

Landen bezocht: